Logo

Vážení zákazníci,

V čase od 27. 07. 2024 do 08. 08. 2024 z dôvodu čerpania dovolenky nebudeme k dispozícii.

Ďakujeme za pochopenie

Ok

S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

OBCHODNÉ PODMIENKY

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

(ďalej len „VOP“) 


1. Základné pojmy

1.1. Predávajúcim a prevádzkovateľom internetovej stránky elektronického obchodu www.zbranepezinok.sk je obchodná spoločnosť: CENTRUM SERVIS s.r.o. so sídlom Zigmundíková 674/32, 902 01 Pezinok, IČO:466 486 40 Slovenská republika.

 

(ďalej len "predávajúci" alebo „prevádzkovateľ) 

1.2. Kontaktné údaje predávajúceho súCENTRUM SERVIS s.r.o. korešpondečná adresa: Zigmundíková 674/32, 902 01 Pezinok, Slovenská republika Email: obchod@zbranepezinok.sk, Tel.číslo: 0910 904 907

1.3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá je uvedená v ust. § 2 písm. a) Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľov v znení neskorších predpisov.

1.4. Podnikateľom je subjekt uvedený v ust. § 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov. 

1.5. Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ (ďalej len „kupujúci").

1.6. Orgán dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj 
P.O. BOX č.5
Bajkalská 21/A
820 07 Bratislava 
Odbor výkonu dozoru   
tel. č.  02/58 27 21 72

http://www.soi.sk 
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

1.7. Prevádzkarňou predávajúceho je kamenný obchod nachádzajúci sa na adrese Zigmundíková 674/32, 902 01Pezinok (ďalej len „prevádzkareň“).

1.8. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody.



2. Všeobecné ustanovenia

2.1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je predaj a kúpa tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu – www.zbranepezinok.sk


2.2. Tieto VOP v znení platnom a účinnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, ak predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto VOP, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito VOP. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky (napr. skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.)

2.3. Zobrazená kúpna cena za tovar ponúkaný na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.

2.4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na internetovej stránke elektronického obchodu. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy, k uzatvoreniu ktorých došlo ešte pred danou zmenou ceny tovaru, a to aj napriek tomu, že ešte nedošlo k dodaniu objednaného tovaru.

2.5. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v príslušných platných právnych predpisoch Slovenskej republiky a/alebo Európskej únie a/alebo v týchto VOP, môže si kupujúci uplatniť svoje práva vyplývajúce z porušenia týchto povinnosti predávajúceho voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.



3. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy 

3.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy odošle kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Predmetom tohto návrhu, je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).

3.2. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho, pričom kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim.

3.3. Ak je kupujúcim podnikateľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru kupujúcim a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho kupujúcemu s týmto jeho návrhom.

3.4. Následne po odoslaní objednávky a po jej prijatí predávajúcim dostane kupujúci na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke automaticky vygenerované oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho vrátane odkazu na aktuálne platné a účinné znenie týchto VOP (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na uvedenú e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky, ktoré budú potrebné k úspešnému vybaveniu tejto objednávky.

3.5. Potvrdenie doručenia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.

3.6. Samotná kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe zo strany predávajúceho kupujúcemu.

3.7. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že: 

a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,

b) o obchodnom mene, sídle a kontaktných údajoch predávajúceho informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v Čl. 1 ods. 1.1. a 1.2. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

c) o adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v Čl. 1 ods. 1.2. a 1.6. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

d) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho, 

e) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

f) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od uzatvorenej kúpnej zmluvy informoval v Čl. 11 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

g) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od uzatvorenej kúpnej zmluvy informoval v Čl. 11 a v prílohe týchto VOP ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od uzatvorenej kúpnej zmluvy v prílohe týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho 

h) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od uzatvorenej kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku"), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v Čl. 11 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

i) o povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v Čl. 11 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

j) o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v Čl. 11 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

l) o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v Čl. 9 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

m) o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a Čl. 9 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

n) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie informoval v Čl. 12 týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho 

o) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

p) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

q) o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

r) o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

t) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

u) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v Čl. 3. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

v) o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada informoval v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, 

w) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. 

3.8. Ak predávajúci si nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa ods. 3.7. písm. d) týchto VOP alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 3.7. písm. i) týchto VOP, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.



4. Práva a povinnosti predávajúceho

4.1. Predávajúci je povinný: 
a) dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu, 
b) zabezpečiť, aby objednaný a dodaný tovar spĺňal platné a účinné príslušné právne predpisy Slovenskej republiky, 
c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e- mailu odoslaného na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v Čl. 3.5 týchto VOP, vrátane formulára na odstúpenie od tejto kúpnej zmluvy,
d) odovzdať kupujúcemu najneskôr s dodaným tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie objednaného tovaru a ďalšie doklady potrebné podľa príslušných platných a účinných právnych predpisov Slovenskej republiky (napr. návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad a iné). 

4.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny zo strany kupujúceho za dodaný objednaný tovar.

4.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať objednaný tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito VOP alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku doručením e-mailu alebo vo forme písomnej zásielky na kontaktné údaje predávajúceho uvedené v Čl. 1 ods. 1.2. týchto VOP. V prípade, ak kupujúci už uhradil za objednaný tovar kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním určený bankový účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.



5. Práva a povinnosti kupujúceho

5.1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.

5.2. Kupujúci je povinný: 
a) prevziať objednaný a dodaný tovar zo strany predávajúceho, 
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie objednaného tovaru.

5.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.



6. Dodacie a platobné podmienky

6.1 Obvyklá dostupnosť tovaru ponúkaného predávajúcim je uvedená pri každom tovare na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu.

6.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, čím skôr podľa aktuálnej dostupnosti tovaru. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa predošlej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy.

6.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve. 

6.4. Zobrazenie tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Všetky údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnené na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú udávané výrobcom a môžu sa odlišovať od skutočnosti.

6.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „miesto“). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „časový rozsah“). 

6.6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto a v časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu potrebné plnomocenstvo. Tovar sa považuje za riadne dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim. 

6.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho alebo ním splnomocnenej tretej osoby na mieste a v časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na miesto. 

6.8. Kupujúci, resp. ním splnomocnená tretia osoba sú povinní skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho, ktorý uskutočňuje dodanie objednaného tovaru. V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle Čl. 9 týchto VOP uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo ním určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. 

6.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v ods. 6.2. týchto VOP odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 kalendárnych dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený kupujúcim.



7. Kúpna cena

7.1. Kúpna cena za objednaný tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne na kontaktné údaje predávajúceho uvedené v Čl. I ods. 1.2. týchto VOP, aby došlo k platnému uzatvoreniu novej kúpnej zmluvy.

7.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru v kamennom obchode predávajúceho uvedeného v Čl. I ods. 1.7. týchto VOP, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru. 

7.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola kúpna cena v celej jej výške pripísaná na príslušný bankový účet predávajúceho.

7.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy a vystaveného daňového dokladu, najneskôr však pri prevzatí tovaru. 

7.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu kúpnu cenu v celej jej výške do momentu dodania tovaru na miesto, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu. 

7.6. Kupujúci nie je povinný uhradiť preddavok na kúpnu cenu za objednaný tovar, ak medzi zmluvnými stranami nedošlo k uzatvoreniu osobitnej dohode o úhrade kúpnej ceny za objednaný tovar.



8. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

8.1. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k objednanému tovaru, a preto sa kupujúci stane vlastníkom objednaného tovaru až po zaplatení kúpnej ceny v celej jej výške, a to dohodnutým spôsobom.

8.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.



9. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

9.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

9.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

9.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

9.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

9.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

9.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (ods. 9.1. až 9.3. týchto VOP) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (ods. 9.4. a 9.5. týchto VOP) tak, že umiestnil tieto VOP na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky. 

9.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle príslušných platných a účinných právnych predpisov SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby. Informácie o určených osobách a príslušných miestach pre záručné a pozáručne opravy sú uvedené na zadnej strane záručného listu, ktorým je nákupný doklad alebo ich poskytne predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.

9.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho, teda Čl. 8 týchto VOP. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto VOP na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich a oboznámiť sa s nimi. 

9.9. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. 

9.10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vadu tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

9.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a súčasne doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 9.1. až 9.5. týchto VOP (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) písomne spolu s reklamovaným tovarom alebo vo forme vyplneného formulára, ktorý je Prílohu č. 2 týchto VOP na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej internetovej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.

9.12. Reklamačné konanie týkajúce sa reklamovaného tovaru začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledovné podmienky: 
a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, 
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe.

9.13. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 9.1. až 9.5. týchto VOP. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. 

9.14. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ods. 9.1 až 9.5 týchto VOP uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona o ochrane spotrebiteľov ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. 

9.15. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. 

9.16. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

9.17. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

9.18. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru: 
a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil predávajúcemu, resp. zástupcovi predávajúcemu v súlade s ods. 6.8. týchto VOP, 
b) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru, 
c) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim, 
d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru, 
e) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar, 
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru, 
g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami, 
h) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením, 
i) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci, 
j) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

9.19. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: 
a) odovzdaním opraveného tovaru, 
b) výmenou tovaru, 
c) vrátením kúpnej ceny tovaru, 
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, 
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

9.20. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.

9.21. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je v zmysle príslušných ustanovení právnych predpisov SR pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba.

9.22. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

9.23. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar.

9.24. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho nasledujúcim spôsobom: 
a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo 
b) predávajúci vadný tovar vymení. 

9.25. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne, aký spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.

9.26. Pokiaľ ide vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia nasledujúcim spôsobom: 
a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo 
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.

9.27. Pokiaľ ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí, aký spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.

9.28. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru. Predávajúci má právo odmietnuť prijať tovar do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný tovar alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nesplňujú základne predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru do reklamačného procesu. 

9.29. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dvakrát.

9.30. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.

9.31. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa ods. 9.1. týchto VOP skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.

9.32. Ustanovenia Čl. 8 ods. 9.1. až 9.31 týchto VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľov.

9.33. V prípade, ak kupujúcim je podnikateľ uvedený v ust. § 2 ods. 2 zákona č. 513/1993 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 40 kalendárnych dní odo dňa riadneho uplatnenia reklamácie dodaného tovaru, pričom predávajúci oznámi výsledok reklamácie kupujúcemu prostredníctvom e-mailu. Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s vadami tovaru a nárokov z týchto vád sa budú spravovať príslušnými ust. § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.


10. Ochrana osobných údajov

10.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou - spotrebiteľom je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska, číslo telefónu a e-mailovú adresu za účelom vybavenia objednávky, Zároveň kupujúci vyjadruje svoj súhlas v zmysle čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať a je súčasťou samostatného formulára pri vyplnení objednávky, nakoľko len ako súčasť týchto VOP.

10.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou/právnickou osobou - podnikateľom je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla/miesta podnikania, IČO, DIČ, prípadne IČ DPH a číslo telefónu a e-mailovú adresu kontaktnej osoby.

10.3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

10.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že predávajúci ako prevádzkovateľ nebude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, bude tak konať len na základe jeho súhlasu, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

10.5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.

10.6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s príslušnými platnými a účinnými právnymi predpismi SR.

10.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto VOP.

10.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené týchto VOP osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.

10.9. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa ods. 10.5 týchto VOP na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci o splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu. 

10.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil: 
a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v Čl. 1. ods. 1.2. týchto VOP, 
b) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii, 
c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, 
d) že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska, číslo telefónu a e-mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou - spotrebiteľ 
e) že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť.

10.11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.

10.12. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:
a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané, 
b) účel spracúvania osobných údajov, 
c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v rozsahu: i) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný, ii) identifikačné údaje sprostredkovateľa
d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie, 
e) vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, 
f) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä i) poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje, ii) informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté, iii) okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené, iv) formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené, v) tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov, 
g) opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, 
h) likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie, 
i) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov alebo iného platného právneho predpisu SR

10.13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči: 
a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu, 
b) využívaniu osobných údajov uvedených v čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo 
c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov na účely priameho marketingu.

10.14. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.

10.15. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa ods. 10.18. týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.

10.16. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.

10.17. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca. 

10.18. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.

10.19. Obmedzenie práv kupujúceho podľa čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov SR. 

10.20. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov  pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov: prosím doplniť identifikačné údaje kuriérskej služby, ktorú budete využívať, prípadne iné tretie subjekty, ktoré budú doručovať kupujúcim tovar zakúpený prostredníctvom vás.



11. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

11.1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto ods. týchto VOP, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 kalendárnych dní od doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim.

11.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

11.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

11.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená splnomocnená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa 
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, 
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, 
c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.

11.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

11.6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí Prílohu č. 1 týchto VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

11.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho ods. týchto VOP musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí Prílohu č. 1 týchto VOP, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo bankového účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.

11.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.

11.9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla/prevádzkarne predávajúceho alebo ho odovzdať osobne predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Lehota podľa predošlej vety tohto ods. sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

11.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.

11.11. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto ods. pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.

11.12. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. 

11.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. 

11.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.

11.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu: 
a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške,
b) náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre pozáručné opravy tovaru. Kupujúci je povinný v zmysle tohto ods. predávajúcemu uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.

11.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú: 
a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, 
b) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.

11.17. Ustanovenia Čl. 11 ods. 11.1. až 11.16. týchto VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľov.

11.18. V prípade, ak kupujúcim je podnikateľ uvedený v ust. § 2 ods. 2 zákona č. 513/1993 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s odstúpením od kúpnej zmluvy sa budú spravovať príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.



12.     Záverečné ustanovenia

12.1. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

12.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ, prípadne vo forme písomných zásielok doručovaných na príslušné/aktuálne korešpondenčné adresy.

12.3. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka,  nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z.z. ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a iné príslušné platné a účinné právne predpisy.

12.4. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy, ktorá sa uzatvára v slovenskom jazyku.

12.5. Predávajúci v súvislosti s predajom a kúpou tovaru prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu predávajúceho nie je viazaný žiadnym kódexom správania.

12.6. Predávajúci sa zaväzuje uzatvorenú kúpnu zmluvu archivovať v elektronickej podobe po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia. Predmetná kúpna zmluva nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám a kupujúci je oprávnený si ju vyžiadať na základe žiadosti zaslanej predávajúcemu v písomnej forme alebo prostredníctvom e-mailu.

12.7. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa.

12.8. Prípadné spory medzi predávajúcim a kupujúcim je možné riešiť taktiež alternatívne mimosúdnou cestou. V takomto prípade kupujúci - spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia, Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácii a poštových služieb alebo vzniknutý spor riešiť prostredníctvom k tomu určenej osoby Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S) Poprad, prípadne inej oprávnenej právnickej osoby zapísanej v zozname ministerstva Hospodárstva Slovenskej republiky Predávajúci však odporúča kupujúcemu najskôr s danou vecou sa obrátiť na predávajúceho pre vyriešenie vzniknutej situácie skôr ako bude pristúpené k mimosúdnemu riešeniu sporu. Spory ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR nemožno riešiť alternatívne. Ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia svojej reklamácie, či sa domnieva, že došlo k  porušeniu jeho práv a rozhodne sa vzniknutý spor riešiť podľa ustanovení zákona o alternatívnom riešení sporov, mal by sa najprv obrátiť na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na jeho žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo do 30 dní od odoslania žiadosti vôbec nereaguje, môže sa spotrebiteľ obrátiť na subjekt alternatívneho riešenia sporov s návrhom na začatie konania. Subjektmi alternatívneho riešenie sporov sú v zmysle zákona o alternatívnom riešení sporov vyššie uvedené subjekty. Spotrebiteľ  podľa vlastného uváženia môže návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podať v listinnej či elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice.

12.9. Predávajúci si vyhradzuje zmeniť tieto VOP bez prechádzajúceho upozornenia.

12.10 Predávajúci môže ďalej pri poskytnutí súhlasu zapracovávať tzv. "cookies" tak, aby uľahčil  poskytovanie služieb informačnej spoločnosti, v súlade s ustanovením Smernice EÚ č. 95/46/ES o účele "cookies" či podobných nástrojov a v súlade s čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/678 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Kupujúci má možnosť odmietnuť, aby "cookies" alebo podobné nástroje boli uložené do jeho koncových zariadení, napr. tým, že spustí vo svojom internetovom prehliadači funkcionalitu anonymného prehliadania. Predávajúci však týmto upozorňuje kupujúceho, že zablokovaním "cookies" nemusí internetová stránka elektronického obchodu predávajúceho fungovať správne. 

12.11. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa s týmito VOP oboznámil, prečítal ich a porozumel ich obsahu v celom rozsahu.

12.12. Tieto VOP sú platné od 20.03.2023

 FORMULÁR NA ODSTÚPENIE

 REKLAMAČNÝ PROTOKOL

Všetky práva vyhradené © 2024 | ZBRANE & STRELIVO PEZINOK-Predaj zbraní, streliva a doplnkov

N2MwYjI